close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בתי אבות סיעודיים בירושלים

מערכת שורשיז ניסן, תשעד17/04/2014

סקירה מהירה וחשובה על בתי אבות בירושלים

תגיות:
בתי אבות בירושליםאילוסטרציה
צילום: יח"צ החברה

בירושלים ניתן למצוא עשרות רבות של בתי אבות. רבים מבתי האבות בעיר הם בתי אבות סיעודיים, כלומר בתי אבות אשר מיועדים לאוכלוסיית הקשישים אשר נזקקת לעזרה צמודה בביצוע פעולות יומיומיות כמו למשל להתקלח, לאכול, ליטול תרופות, לנוע ממקום למקום, לשלוט על הסוגרים וכן הלאה. אז מה מאפיין את אותם בתי אבות ומאילו שירותים יהנה הקשיש? כל התשובות במאמר הבא.

טיפול סיעודי ורפואי צמוד
בית אבות בירושלים אשר מיעדים לסיעודיים, מספקים לקשיש טיפול סיעודי ורפואי צמוד. בבית האבות ישנו צוות מטפלים אשר מסייע לקשיש בביצוע כל אותן פעולות אותן

בתי אבות בירושליםאילוסטרציה
צילום: יח"צ החברה
הוא מתקשה לבצע בעצמו בשל מגבלות פיזיות ובריאותיות. כמו כן, בכל בית אבות סיעודי ימצאו גם גורמים רפואיים מקצועיים, כמו אחות ורופא המתמחים בטיפול בגיל השלישי ולכן מסוגלים לתת מענה מהיר לכל בעיה רפואית שתעלה.

פעילות חברתית ותרבותית
אחד היתרונות הגדולים של בית אבות עבור הקשיש הסיעודי, ועבור ציבור הקשישים באופן כללי, הוא האפשרות להנות מחיים מלאי תכנים וחברה. בבית אבות אין כל סיבה שהקשיש יחוש בודד, שכן הוא מוקף בקשישים נוספים וכמעט בכל יום יוכל להשתתף בפעילויות שונות כמו חוגים, פעילות גופנית המותאמת למצבו, ציון ימי הולדת וחגי ישראל, קבלת שבת, הופעות של אמנים אשר מגיעים לבית האבות ומשמחים את הקשישים, ועוד ועוד. כאשר בוחרים בתי אבות בירושלים, חשוב לוודא שהקשיש אכן יוכל להנות מתכנים תרבותיים שכאלה.

שירותי דת
אחד המאפיינים הבולטים של בתי אבות בירושלים הוא ההתאמה של בית האבות לציבור המסורתי והדתי. כך למשל נמצא בהרבה מאד בתי אבות בית כנסת בו יכול הקשיש להתפלל, ממש כפי שנהג לעשות בביתו הפרטי וכמובן גם מניין לתפילה. בנוסף, בית האבות יציע גם פעילות תרבותית המותאמת לציבור הדתי, כמו למשל שיעורי דת, הרצאות הקשורות בחיים התורניים ועוד. בהרבה מאד בתי אבות בירושלים יימצא גם צוות מטפלים דתי, או לחילופין, צוות אשר מכיר את אורח החיים הדתי, מכבד אותו, ויכול לאפשר לקשיש הסיעודי להמשיך ולנהל אורח חיים דתי מכובד, גם לאור מצבו הבריאותי או הפיזי הירוד.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה